A nemrégiben elhunyt legendás zeneszerzőről és karmesterről, Pierre Boulez-ről köztudott volt, hogy sosem vezényelt pálcával, még akkor sem tett kivételt, amikor a legösszetettebb zeneművet mutatta be. Emlékezetes koncertjeinek sorából kiemelkedik a hippi korszakban adott hangversenye, amikor a New Yorki Filharmonikusokkal közös előadásán kivitette a koncertteremből a székeket, és szőnyegeket, párnákat tett a helyükre. A közönség szabadon járkálhatott a zenekar körül, miközben Weber, Brahms és Sztavinszkij műveket játszottak. Az együttes tagjai nem örültek az újításnak, de a közönség körében hatalmas sikert aratott.
Boulez a szerializmus és a 12 tónusú zene fáklyavivőjének számított, egy alkalommal azt a sokak számára felháborító nyilatkozatott tette, hogy azok a zeneszerzők, akik nem próbálják ki ezt a lehetőséget, azok alkalmatlanok a pályára.